ایده های جدید شرکت هوندا در زمینه مسئولیت اجتماعی
«رسانه مسئولیت اجتماعی»:شرکت هوندا یکی از شرکت های مطرح جهان است که در زمینه مسئولیت اجتماعی فعالیت های موثر و گسترده ای دارد.
هوندا شرکت خوشهای ژاپنی چندملیتی است، که از لحاظ طراحی و تولید موتورسیکلت، خودرو و موتور خودرو در جهان شناخته شدهاست. هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تأسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان میباشد. این کورپوریشن همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، بهعنوان بزرگترین سازنده موتورهای درونسوز جهان، شناخته میشود.
هوندا بهجز صنعت خودروسازی، در حوزههای دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت، قایقهای موتوری، پمپهای آب، تجهیزات الکتریکی، تیلرها، ژنراتورها، ربات و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گستردهای دارد.
شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکتهای تویوتا و نیسان نیز با الگوبرداری از هوندا، اقدام به راهاندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.
اکنون هوندا موتور پس از گروه فولکسواگن، تویوتا، استلانتیس، جنرال موتورز، هیوندای موتور، فورد موتور و نیسان بهعنوان هشتمین خودروساز بزرگ جهان بهشمار میآید.
شرکت هوندا چشمانداز خود را چنین تعریف کردهاست: جامعه در اثر رهبری اجتماعی هوندا بهتر خواهد شد. مأموریت هوندا نیز عبارت است از: رفاه و غنای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جوامع از طریق مشارکت فردی و همکاری جمعی.
در سال ۱۹۸۹ هوندا توانست امتیاز برترین خودرو را در ایالات متحده آمریکا کسب کند. پس از آن، این شرکت خودروسازی محصولات مشهور و لوکس خود را نیز تحت برند آکیورا به بازارهای ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. هوندا در سال ۱۹۹۰ دست به نوآوری زد و از فناوریهای جدید در حوزه خودرو استفاده کرد. این نوآوریها در زمینه سامانه تنظیم و کنترل سرعت، ساختار آلومینیومی در بدنه، بهبود تجهیزات ایمنی و ساخت خودروهای برقی و الکتریکی را به دنبال داشت.
هوندا همچنین خطوط تولید خود را در کشورهای چین، پاکستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، برزیل، نیوزیلند، اندونزی، هند، ترکیه و تایلند راهاندازی و محبوبیت و شهرت بسیاری کسب کرد. دو خودروی هوندا سیویک و هوندا آکورد مدتها به عنوان پرفروشترین محصولات این شرکت در بازارهای مختلف بودند.
ایده های جدید شرکت هوندا در زمینه مسئولیت اجتماعی
شرکت خودروسازی هوندای ژاپن یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه انجام مسئولیت های اجتماعی ست.این شرکت اخیرا تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی در آمریکا را تقویت کرده و قصد دارد تا با اجرای استراتژی های تازه و ایجاد فرصت های جدید، به سازمانها و نهادهای خیریه این کشور کمک مالی کند.
مطالعه فعالیت شرکتهای بین المللی در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی می تواند الهام بخش کسب و کارهای داخلی برای تقویت و حضور هرچه موثرتر در حوزه ایفای تعهداتشان در زمینه مسئولیتهای اجتماعی باشد.
چشم انداز مسئولیت اجتماعی هوندا بر کمک به افراد برای دستیابی به پتانسیل های بالقوه در زندگی متمرکز شده است وهوندا و بنیاد هوندا در ایالات متحده آمریکا به حمایت از بسیاری از جوامع در سراسر ایالات متحده ادامه خواهند داد.
هوندا با تکیه بر تعهد دیرینه خود به جوامع سراسر آمریکا، امروز استراتژی جامعی در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی مسئولیت اجتماعی را برای بالا بردن سطح حمایت خود از جوامعی که نیروهایش در آن زندگی و کار می کنند، اعلام کرده است.تعهد مسئولیت اجتماعی هوندا حول پنج رکن اصلی مسولیت اجتماعی شرکتی شکل گرفته است که شامل -آموزش، محیط زیست، تحرک، ایمنی ترافیک و اجتماع است و شامل کمک های خیر خواهانه هوندا و بنیاد هوندا می شود.
ایوت هونسیکر، نایب رئیس بخش مسئولیت اجتماعی شرکتی و تنوع شرکت هوندا موتور آمریکا می گوید: شرکت هوندا در راستای همسو کردن استراتژی با تعهدات کلیدی اجتماعی، گام هایی را در جهت تحقق اهداف خود برای کمک به مردم برای دستیابی به پتانسیل های زندگی برمی دارد و متعهد به ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در جوامع، چه از طریق کمک های مالی یا تلاش های داوطلبانه همکارانش خواهد بود.
این استراتژی جدید به بخش مسئولیت اجتماعی اجازه می دهد تا با اهداف بشردوستانه جهانی شرکت و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد هماهنگی بیشتری داشته باشد.
ارکان مسئولیت اجتماعی حمایتهای اجتماعی را تقویت می کند
چشم انداز هوندا برای مسئولیت اجتماعی اکنون بر پنج محور متمرکز شده است که استوار بر ارزش های شرکت هوندا و توسط شرکت هوندا و بنیاد هوندای ایالات متحده آمریکا، پشتیبانی خواهد شد.
تحصیلات: الهام بخش نسل آینده.شرکت هوندا معتقد به پذیرش رویای جوانان و ایجاد فرصت هایی برای تحقق آنها است. ما می دانیم که امروزه آموزش جوانان الهام بخش خلاقیت ها و جرقه ای برای نوآوری و کمک به حل چالش های آینده خواهد بود و به همین دلیل است که شرکت هوندا آموزش علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضی و آمادگی شغلی را در اولویتهای اصلی خود قرار داده است.
محیط زیست: ساختن آینده ای پایدار. هوندا بیشتر به ایجاد محصولات و فرآیندهای پایدار پرداخته است. در واقع تعهد ما در جهت کاهش ردپای زیست محیطی رهنمون اهداف ما برای دستیابی به کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ شده است و ماموریت ما محافظت از زمین برای نسلهای آینده است تا برای فرزندانمان آسمان آبی را تضمین کنیم.
تحرک: لذت و آزادی تحرک. افزایش لذت و آزادی تحرک در جوامع همیشه الهام بخش ما خواهد بود، خواه این تولیدات شامل محصولاتی باشد که تحرک را در خشکی یا در آب و یا در آسمان فراهم می کنند.
Source link