الزام تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان برای اصلاح فرهنگ زیست محیطی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: شناخت ابعاد مختلف طبیعت و توجه به منابع موجود در آن به عنوان بستر توسعه پایدار امروزه موضوع مورد توجه جهانی و یکی از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت اسلامی است، از این رو باید با طراحی و تدوین برنامههای متناسب آموزشی و ترتیبی و همکاری و هماهنگی با دستگاهها و سازمانهای ذیربط و تلاش و کوشش در اجرای بهینه آنها به این مهم دست یافت.
به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی ،رضا بیانی گفت: رشد فزاینده جمعیت، ماشینی شدن زندگی در سالهای اخیر بشررا از بهرهگیری صحیح از منابع طبیعی غافل کرده است.
وی افزود: شناخت ابعاد مختلف طبیعت و توجه به منابع موجود در آن به عنوان بستر توسعه پایدار امروزه موضوع مورد توجه جهانی و یکی از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت اسلامی است، از این رو باید با طراحی و تدوین برنامههای متناسب آموزشی و ترتیبی و همکاری و هماهنگی با دستگاهها و سازمانهای ذیربط و تلاش و کوشش در اجرای بهینه آنها به این مهم دست یافت.
بیانی گفت: در این تفاهمنامه استفاده از ظرفیتهای مشترک برای شناخت ابعاد مختلف طبیعت و توجه به منابع موجود در آن به عنوان بستر فعالیت اقتصادی و اجتماعی همچنین تعیین سودمندی منابع طبیعی برای اقشار مردم با تقویت حس مشترک پذیری و طبیعت دوستی دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان آن مورد توجه است.
این تفاهمنامه فیمابین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با نمایندگی رضا بیانی و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با نمایندگی مسعود بهرامی منعقد شد.
تعیین عملکردهای سودمند عناصر زیستمحیطی از جمله منابع طبیعی برای خدمت به انسان بین دانش آموزان، اولیای آنان و فرهنگیان، توسعه و اصلاح فرهنگ زیستمحیطی بین دانشآموزان و بالطبع در بین خانوادهه، هماهنگی و همکاری برای تحقق اهداف هردو اداره کل، ترویج شیوههای حفاظت احیا توسعه و بهرهبرداری اصولی از منابع طبیعی در بین معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان، تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی و مشارکتپذیری دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا در حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی به عنوان مواهب الهی و ایجاد نهضت فراگیر حفاظت از منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی در عرصه ها و محیط زندگی با اشاعه ترویج فرهنگ منابع طبیعی در کشور اهداف انعقاد این تفاهمنامه هستند./ایسنا
Source link